28 d’agost 2007

Lesley Gore

Aaaahhh si..! M’ha vingut de gust comentar i etiquetar a aquesta noia com a gran desconeguda, i així ho he fet !. És la avantatge de poder fer el que et doni la gana i perquè si, però també ho es el fet de que en el mon de la música o , millor dit, en el mon en general, hi ha grandíssimes injustícies i que a pesar de tot ningú te la mínima intenció de variar tal qualificatiu, trist però cert..oi?.
Qui sàpiga amb exactitud vida i obres d’aquesta xicota primer que me les expliqui, que m’interessa i segon que es retiri, l’avorriré. A part ja he comentat que no soc cap expert, tant sols parlo del que conec amb més o menys encert, però mai amb exactitud matemàtica. A mi Lesley Gore em va arribar estant amb el peu enlaire producte d’una terrorífica entrada d’un jugador rival a un camp de futbol; l’ avorriment i una estimada amiga van fer que caigués a la meves mans un doble CD titulat “Lo mejor de los 60’s” –ja podeu comptar quin títol- ( sempre m’ha fet gracia com es pot resumir 10 anys de música en 30 cançons !!!), el fet es que jo el vaig escoltar detingudament , doncs a part de artistes tipus Billy J. Kramer, The Drifters, Jan & Dean, The Klingsmen i d’altres que ja en sabia la existència, em va sobtar una tal Lesley Gore que no coneixia, cantant un “It´s my Party” que si coneixia ( quants cops passa això, eh ? ). Cercant i llegint la preuada “All Music Guide to Rock” que en la seva estada als EEUU,el meu estimat germà em va regalar ( vaja regalàs !!), descobreixo altres hits no menys famosos com “She is a Fool” ( Nº 5 al Billboard l’any 1965) “Maybe I Know” (Nº 14 el 1964 ), “Judy’s Turn to Cry” (Nº 5 , 1963), “I’ll Cry if I Want you” ( Nº 24 , 1963 ), “Sunshine, Lollypops and Raindbows” ( 13 , 1965 ) o “My Town, My Guys and Me” ( Nº 32 , 1965 ). Home !!, doncs que voleu que us digui, alguna cosa tindria no ?, si a més li sumem la producció de Quincy Jones i la col•laboració de compositors de l’època com Ellie Greenwich o Jef Barry, col•laboracions puntuals, doncs ella també era compositora. L’apadrinament de Neil Sedaka i Carole King, fa que les portes del Brill Building [ autèntica Factoria musical del Nova York de llavors ] no tant sols se li obrin sinó que les tingui obertes de dalt a baix...!.
La Injustícia ve perquè quant se la va proposar per a entrar en el Rock and Roll Hall of Fame no obtingués els vots suficients , potser la seva condició sexual o el fet de que “ You Don’t Own Me” (Nº 2 al Billboard el 1964 ) fos una cançó catalogada popularment com a himne de la independència de la dona en una societat, una època i un país tant purista i peculiar com els EE UU va tenir-hi alguna cosa a veure....
Injust perquè una dona que surt el T.A.M.I Show el 1964 compartint cartell amb monstres com Rollings Stones, James Brown, Smokey Robinson, Beach Boys o Marvin Gaye, i que actua al Ed Sullivan Show tres cops ( 1963, 1965 i 1970 ), no es una qualsevol...
Injust, perquè malgrat haver composat cançons per a series tant dispars i conegudes com “Fama” (en el primer episodi, al 1984 “Hot Lunch Jam” i “Out Here On My Own” ) i C.S.I Miami “ Better Angels” a tots ens ha passat desapercebuda....
Injust també, perquè lluitar dignament amb la famosa invasió britànica produïda pels Beatles principalment a totes les llistes americanes amb tots aquests condicionants i mantenir-se, te molt més que mèrit....
Si trobeu algun Cd seu per les tendes discogràfiques per fi s’haurà fet justícia, però no us animeu gaire, que mentre hi hagi “Operaciones Triunfo” i similars per aquí, la pobre de la Lesley te les faves contades.
Per cert; “It’s My Party” va ser Nº 1 a totes les llistes, molt a pesar de Phil Spector que amb les seves The Crystals no es van poder avançar amb la mateixa cançó a la gran, gran, gran Lesley Gore.....a fotre’s Phil !!!. I ho sento The Crystals si es que em llegiu...

14 comentaris:

Incult musical (entre altres) ha dit...

El nen plora .
Li he donat un bibi.
No tinc son ? Que fer ?
Miro el blog d'aquest noi tant temprat.
Home un afegit nou. Lesley Gore? : Gore de Al Gore ; Gore de cinema gore....nooooooo..
Bé posem el emule en marxa.
Aaaaahhh , tenim sort està ple de cançons d'aquesta dona
Psem el google....aaaaaaaaaahhh, web oficcial
http://www.lesleygore.com/lesleygore/
sorprenent quina veu, gràcies noi , miro el meu fill i penso en la dona que està camí del treball , la pell se'm posa ........

Orbison ha dit...

quant plori el nen, proba de posr-l'hi algo d'en Elvis o Orbison.-...una nana, ja veuràs que be...!!

Eva ha dit...

hi ha milers i milers d emúsics genials que malhauradament son completament desconeguts....ja ho has dit tu....és una injusticia....però bé a través dels blogs els aficionats podem/poden donar-los a conèixer, això és tot un aventatge

Dr. J ha dit...

You don't own me
I'm not just one of your many toys
You don't own me
Don't say I can't go with other boys


¿Parlem de la mateixa? Em posa la gallina de piel.

Orbison ha dit...

@J
Efectivament.!!!!..l'ha clavat vostè....i si....Gallina de Piel...me too !!!

Brian Syrup ha dit...

Señor Gafotas, no he vist per enlloc del seu block cap mena de comentari de Black Francis i el seus amics.

Esperaré uns dies, i si no observo cap post dedicat en aquest grup, la propera vegada que ens veiem li tencaré la cara... i ja pot vostè anar fotent-se cervesetes, que li serviran d´analgèsic!

ddriver ha dit...

Ho important es estar en el lloc adecuat al moment adecuat,tenia una lluita molt desigual amb altres singers.
Em dones feina eh?em foto un fart de buscar coses que no coneixia que m apereixen en aquet bloc esta molt be

Anònim ha dit...

Eh, amigo... Tu sabes? En Surinam no escuchamos esta musica. En Surinam son los mejores jugadores del mundo. KLOOIVERT! Eh amigo?!? Bogarde! Que te parece amigo?!? Y como cantan! Tu no sabes nada, amigo!

Clint ha dit...

quedo bocabadat de l'informació que disposes sobre aquest gran món del rock'n'roll!

SaluT!

Eva ha dit...

caram! amb tants elogis al meu blog em faràs pujar els colors!

Orbison ha dit...

@Anònim...
No saps l'alegria que em produeix llegir-te.."tu sabes"..
Se positivament que ha estat richard dreyfuss qui t'ha posat al corrent...
veure que el meu blogg atravessa l'Atlàntic em reconforta...joder !!! el mateix TUCO BENEDITO PACÍFICO JUAN MARIA RAMÍREZ...!!!!
No puc estar més afalagat...
Et deg una visita, ja ho saps, però tu m'en deus unes quantes..
Records a la meva estimade Chelsea si la veus pel Brill Building i un petò a " Po Favooo "...Cuidat !!
" Four roses for your eyes "...

Orbison ha dit...

@ Syrup...
Bueeeno !!! Saps positivament que parlarè de PIXIES ( d'entre altres...), a mi tambè em va marcar, potser no tant com a tu....obsesionat amb Frank Black mentre jo em decantave per Kim Deal ( segueixo pensant que era "l'alma mater" ), fote't !!!..jejeje....tot arriva Serp escualida !!!....deixa de menjar granotes , insensible !!!

Anna Fernandez Oller ha dit...

Merci pel teu primer comentari al meu blog, Orbison !

He de dir-te que m'agraden els comentaris dels "inexperts" i si són de persones desconegudes encara millor pq s'agraiexen molt més !

"ENDAVANT I SENSE POR" !!... Sí, senyor !!!..Felicitats també pel teu blog, hi he entrat i promet ...

ddriver ha dit...

PORTO UNS DIES ALUCINANT AMB LA lESLEY GORE I EN FATS DOMINO GRACIES A AQUET BLOC,SEMPRE M HABIA FET MANDRA ESCOLTAR MUSICA LIKE THIS I ESTIC DISFRUTAN DE VERITAT,TAMBE AMB STEVIE RAY VAUGHN