02 de novembre 2007

Little Eva

És trist reconèixer que quant es parla de Rock ‘n’ Roll a tothom, tothom, el primer que ens ve al cap és la figura de un home, es digui com es digui. Mai, i no sabria dir perquè, és relaciona aquest estil amb el sexe femení; Per a mi tremendament injust, però a l’hora tremendament cert. No cal dir que quant surt a conversa aquest cas fragant de masclisme musical, he de dir que si tot baixant el cap.
El comentari d’un col•lega Bloggero-musical entranyable em va fer reflexionar, doncs la presència de grups i veus femenines al univers musical dels 50 i 60 no passa desapercebuda. Qui imagini la meva discografia no dubti està ( també) plena de figures femenines, qui la conegui (pocs) ho sap.
Tot i que Marlene Dietrich,Marilyn Monroe o Doris Day no es poden relacionar directament al Rock and Roll, les tinc a les meva discografia musical, juntament amb unes Supremes, unes Chiffons, Shirelles o Chantells més famoses o unes Bonnie Lou, Peggy Lee, Brenda Lee o Wanda Jackson ( si, si, me’n deixo unes quantes, però ho faig expressament ! !! ) no tant famoses, i és aquí , precisament, on hi ha també aquesta encantadora xicota que de nou tothom, tothom coneix. Com passa sovint, ens sona la cançó però no el nom....oi?.

Eva Narcissus Boyd ( Little Eva ), havia de ser una noia de lo més entranyable, simpàtica i divertida com poques. Del com va arribar a l’èxit aquesta noia n’hi ha varies versions, però no puc deixar de resistir-me a explicar la que per a mi és la que més es deu aproximar i més coherent em sembla. La petita Eva va entrar de minyona ( recomanada per Earl-Jane McCrae, amiga i cantant de The Cookies ) a la casa d’en Gerry Goffin i la Carole King ( mítics compositors de innumerables èxits de l’època)i mentre feia la seva feina a tan preuada casa, taral•lejava el “Loco-Motion” que en Gerry i la Carole havien composat però no n’estaven gaire convençuts, va ser veure-la i portar-la als estudis perquè cantés exactament el tema tal i com ho feia a casa....
El saxo de Art Kaplan , el piano de Carole King i els cors de The Cookies amb la enèrgica presència de Eva van deixar bocabadats als directius de Dimension que la van contractar ipso facto. Little Eva va passar de cobrar 35$ setmanals a 30000 anuals en concepte de drets d’autor .“The Loco-Motion” va ser Nº 1 a les llistes el 1962 i dels 10 primers a les llistes negres de Rhythm & Blues. De versions de “The Loco-Motion” n’hi ha un fotimer, la versió de Kylie Minogue la va llançar a la fama, sense anar més lluny...

Swingin’ on Star” a duo amb Big Dee Irwin, és un altre tema d’aquells que us sonaran molt ( i que a mi m’encanta !!!...per cert ) i que va ser Nº 1 a les Illes Britàniques al 1963 i al 1964. Little Eva ja no es va prodigar gaire més , per no dir gens, al 1964 trenca amb la seva discogràfica i es dedica simplement a treballar esporàdicament com a veu d’acompanyament a varies firmes, que curta és la fama de vegades...eh?. No vull penjar gaires cançons més d’aquesta xicota, fora de “Let’s Turkey Trot” que em resulta molt simpàtica , un “The Christmas Song” també amb Big Dee perquè al final,em felicita el Nadal i un “Heigh-Ho” de nou amb Big Dee, perquè imagino als set nans marxosos & “The Súper Little Eva”...bàsicament.
Tinc un carinyo molt especial a aquest Cd, no és res de l’altre mon, però em fa molta gracia de escoltar-lo de tant en tant.

22 comentaris:

Anna , la Fdez. O. ha dit...

De nou, he d’agrair-te els teus comentaris al meu blog !!!.... I he de confessar que, cada cop més, llegeixo amb atenció els teus posts.

M’agraden perquè ens descobreixes fets que un simple oient de música no sabria mai !!!...

Ets un veritable melòman! Felicitats!!! i segueix així que el teu estil, ens agrada ;-) !!! .... Un 10 per aquest darrer post !!! Sí , senyor !!!

NuNa ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
NuNa ha dit...

Ja ens feia falta "un home com cal", sí senyor! ;)

danichan ha dit...

Una de les millors cançons de la història de la música de tots els temps (sempre segons la meva opinió, està clar), és el RUNAWAY de Del Shannon. Em vaig emportar una enorme sorpresa el dia que em vaig assabentar que era un noi qui la cantava, sempre havia pensat que era una veu de noia rockera... Ah, i ara que parles de rockeres... no fas cap menció a Tina Turner?! Te la deus guardar per un post sencer (espero...).

Orbison ha dit...

@ Danichan

Tina Turner es un monstre, me la guardo, me la guardo...

@Anna
Amb lectores com tu , " Till the end of the world".....que diu la cançó !

@Nuna

Als seus peus....!

Incult musical (entre altres9 ha dit...

Vaja , t'ho has fet venir be per mencionar la teva musa la Kylie, que ets una loca tu, eh ?
Per cert que podries aprofitar per aclarir-me/iluminarme/culturitzar-me que té a veure la cancó The locomotion o The loco-motion amb el grup que porta aquest nom i que va escriure una cancó Do the locomotion.

Per cert que quan es parla de R&R el primer que em ve al cap són noies ballant en un bar de USA els anys 50 al costat d'una maquina de tocadiscos, si a tu et ve al cap la figura d'un home i a mes menciones a la Kylie , tu .......

Orbison ha dit...

@ Incult
El grup que dius es va posar el nom per la cançò, que els hi xiflave, a més en varen fer una versiò a modus d'homenatge. Hi ha alguna web que ho explica, però em fa una mica de mandra ( ja em perdonarà vostè ), és que ha estat un dilluns molt P....
I, si, noies ballant en un bar....una cançó cantada per....aixó, un home. A AIXÓ em referia....xaval !!!.
Cuidat.
-Copio i Pego-: """""Hola,
Pues nosotros no tenemos mucha informacion sobre este grupo solo conocemos que The Locomotions fue un grupo blanco de Copiague,NY y lo formaban John Poreremo(Lider),Paul Petrucelli (1er Tenor),Jack Kunz(2º Tenor),Mike Phillips(Barítono) y Fred Wessei(bajo) en 1962 grabaron el tema "Little Eva" para el sello Gone Records y mas tarde a mediados de los 60 grabaron para el sello Swan y luego tambien bajo el nombre de The Lost Souls.
esperamos que te sirva,un saludo.""""""....Ademés de:

""""No podemos dejar de hablar de LOCOMOTIONS sin nombrar a Martin Savage (The Blacks, Dixie Buzzards, Playmobils, responsable del fanzine Savage y del sello Savage Records) junto a él en esta banda están Topi The Kat y Loco López ambos de la banda Sons Of Cyrus.

MORE...
Este es su LP de debut que lo ha publicado el sello Alien Snatch en vinilo y Dead Beat Records en CD. Catorce cortes de punk-blues-rock’n’roll acojonantes!!! Para mí uno de los mejores discos del pasado 2004, solo comenzar con “The American Fuse” te dan en la cara con su energía desbordante, “Stockholm City Lights” recuerda a los mejores Real Kids y para no despistar incluyen versiones de bandas como Dirtbombs “Headlights On” (un tema que publicaron los de Detroit en el sello Solid Sex Lovie Doll Records y que es muy difícil de conseguir por no decir imposible) donde los Locomotions hacen de maravilla otro de los mejores cortes del disco, Rolling Stones “Under My Thumb” (sin lugar a dudas la mejor versión que he escuchado de este tema), The Dogmatics ”Saturday Night Again”, y como no!! ”Do The Locomotion” el tema del que surge el nombre de la banda… (el clásico escrito por Gerry Goffin y Carole King que hizo famoso Little Eva) C’mon baby do the locomotion!!!."""""

Piensa en el rock’n’roll de bandas como Sonics sobre todo cuando escuches ”On My Knees”, Heartbreakers cuando escuches ”Make Up Your Mind” o ”She’s Got Her” y Real Kids y tendrás a los LOCOMOTIONS. No les pierdas la pista ni dejes escapar los buenísimos 7” que publican en distintos sellos como Yakisakana, Big Neck, Perpetrator… etc.""""" .

No em facis treballar tant.....Cerdo !!!

lluiski ha dit...

eeei eeeei crec que la millor es la Janis Joplin!!!

cançons com Piece of my heart, Cozmic blues (quin gran blues .. escolteu el directe Woodstock 69),Summertime (una altre exit per mi!!)

PD: Soc un bluesero freak

Eva ha dit...

pocs estils son els que es relaiconen amb noms femenins desgraciadament....les dones en el món de la música smepre quedem molt en segon terme, bé sempre hi ha cantantas femenines que destaquen però peroporcionalment potser és una de cada 10 músics, els altres 9 grans "admirats" -no es gaire bona la expressió, però crec que m'entendràs- acostumen a ser homes

Orbison ha dit...

@ LLuiski
Ara m'he emocionat, la gran Janis,...!!crec que hagués fet grans coses de no ser per la seva mort prematura i trista ( va morir al carrer i la van trobar 2 dies després !! ), juntament amb Elvis i Orbison és de les que més greu em sap de haver perdut.
Ets la segona persona que conèc que es "xifla" per la Joplin....admirable !!

@ Eva
No entendré mai les etiquetes de qualsevol tipus, però la musical per raons de sexe, raça o el que sigui les trobo ridícules.
No tant sols t'entenc perfectament sinó que crec que es l'expresió correcte. Als teus peus de nou !!

lluiski ha dit...

eva tens tina tuner, janis joplin,Whitney Houston,Janet Jackson gran etc

URL Interesant ;)

http://es.wikipedia.org/wiki/Blues_cl%C3%A1sico_femenino

fidelon ha dit...

Hola.

M'ha arribat al cor això de col·lega bloguero entranyable...mira que em feia falta que algú em digués alguna cosa agradable...Moltes gràcies.

El que si és entranyable és la història de Little Eva, de minyona a pop-star...¿serà veritat? Jo m'ho crec, a aquella època molt sovint els productors tenien una cançó, li feien cantar a un grup, desprès l'enregistraven amb un altre cantant, desprès en tenien un altre per als directes... El mateix Spector va fer bastants males jugades (musicals) a un bon grapat de noies, ja ho contarè, ja...

Un abraç,
Fidelón

ddriver ha dit...

es el mateix que moltes de les grans histories del mon de la musica,has d estar en el lloc correcte en el moment precis

Orbison ha dit...

@Fidelon

Jo aprenc de cada Post teu, xaval !!. Un Crack !!!.
La historia es certa, però ni ha moltes versions.

@Ddriver

Tens tota la raó, és exactament aixó, jo li dic destí, queda més poètic...

Orbison ha dit...

....Per cert, encara soporto menys a Phil Spector. L'autèntic culpable de la desaparició de les harmonies vocals del Doo Wop, a canvi del Wall of Sound ditxós. Com es pot no donar preferència a les veus en grups de música vocals???. Crec que era un paranoic de psiquiatric amb les dones que va prodüir, no el soporto, era vil i mala persona. És el Nº 1 de la meva llista negre....
Salut, de nou !!

Lula ha dit...

Jo també sóc molt de la Janis...

Capi Fórceps ha dit...

CAMPEONES, CAMPEONES, OE OE OEEEEEEEEEEEEEEE

Brian Syrup ha dit...

Que té hora, senyor Orb, lladregot i gafotas?

Moisés, ha dit...

Me alegro que haya ganado un tio tan de p... madre como Orbi.

Moisés, ha dit...

ORBI:

Ya he visto el comment en Can Fórceps.

Ni me acordaba.

Saludos.

Subrrealista!!! ha dit...

Felicitats pel peluco!!!!

Jo tenia poques esperançes,ocupaba el lloc 31 de la llista,però me n´alegro de que un gran melòman i apassionat de la música,(com jo) s´emporti el premi.

P.D.:Fes dos petons a la PrettyPalenzuela de part meba!

Bon dia tinguis.

Metamorfosi ha dit...

Em penso que he fet una bona troballa amb el teu bloc!... Sens dubte èts una bona font de bona informació.

A reveure!