11 de novembre 2007

Novetats Discogràfiques (II)

No em puc estar, avui que acaba la Fira del Disc ( lo de “col•leccionista”, ho estalvio...) de mencionar-vos les adquisicions que he fet i que, malgrat les gaudiré com un nen una piruleta o el mític Kojac ( Chupa Chups o LLepa LLups ? ), significaran un sotrac en el meu estat d’ànim ( no poder comprar tot el que t’agradaria ja ho te això...) a més d’una reducció de despeses durant el present mes, o sigui a menjar arròs i llenties, perquè les Guinnes no les penso reduir. Aquest mes , més que mai, accepto invitacions a dinar...
Tot i cada any en la citada fira s’hi poden trobar tots els estils musicals possibles, aquest fet any darrera any cada cop és menys real, degut sense dubte a les meves preferències musicals.

Les Novetats adquirides, son les següents...

The Champs , “The Early Singles” . Banda de Rock ‘n’ Roll instrumental de la mateixa quinta que els anteriorment citats Johnny and the Hurricanes , i que tots coneixereu per la seva famosa “Tequila” (1958).
The Treniers ,“Rockin’”. Del mateix estil que l’anterior, sense cap tema que sobresurti especialment i amb la diferencia que eren negres, més rítmics i menys famosos...es clar !!.
The Cadillacs , “Speedoo”. Mítica i sublim formació de Doo-Wop del Harlem de New York i que des de el 1953 al 1962 varen escampar els seus ritmes i melodies, la cançó que dona títol al àlbum, es un excel•lent referent del que és el Doo-Wop. Gran troballa !!.
The Original Surfaris , “Bombora”. Una autèntica joia representativa del Surf-Music que poc o gens te a veure amb lo que feien els “Beach Boys”.Brutals, jo em vaig emocionar , la meva butxaca no gaire...
The Four Seasons , “The very Best”. Doo-wop blanc ( si, també hi havia blanc i negre...(?) ). Que voleu que us digui, per a mi sentir la veu d’en Frankie Valli és un privilegi, us deixo dos exemples que us serviran per veure variacions d’un mateix estil, el "Big Girls Don't Cry" i el "Sherry"( a mi, això del blanc o negre....doncs, home...com que me la sua una mica, que se’n diu...). Tremends !!.
Creedence Clearwater Revival , “Chronicle Volume II”. John Fogerty i els seus germans sempre son ben rebuts a casa, uns tios grans, vamos !. Sòlids com pocs !!. No us deixo cap cançó, és que soc així...!!.

Peggy Lee, “Trav’lin’ light”. És una petita debilitat, potser escoltant el tema que dona títol al LP o la mítica "Fever", entendreu perquè se’m posa la gallina de piel. Sensualitat per donar i vendre.
Neil Young & Crazy Horse ,“Greendale”. No crec que superi al “Zuma” o el “Harvest Moon”, també del gran Neil, però, que importa ?, m’han parlat massa be per deixar-lo escapar. Però és que aquest home ha fet alguna cosa dolenta a la seva vida ?.
Frankie Lymon & The Teenagers , “Greatest Hits”. The “Boy soprano” que li deien, més doo-wop del Harlem, Seu és el famós “Why Do Fools Fall In Love” , però us deixo amb “I’m Not a Juvenal Delinquent” perquè us feu una idea dels títols que tenien que cantar per que no se’ls etiquetés...és lo que fa la ignorància.

De The Cadets i The Elegants , dos autèntiques relíquies del doo wop de New York a finals dels 50, prefereixo no dir res, que em sembla que començo a cansar.
Com a regal de tant soporífera lectura us deixo un tema del 1956 de les germanes Patience & Prudence , el " Gonna Get..." que amb 11 i 14 anyets ja ho feien així de be. Com no, és una versió original que a totes i tots, us sonarà...

31 comentaris:

Brian Syrup ha dit...

I tot això li a costat, senyor Orb, la friolera de....

Brian Syrup ha dit...

Perdó, "ha costat"

Orbison ha dit...

@Syrup

...Doncs aixó...que si te vostè un plat a taula per a mi....o 1 bocata !!!!

lluiski ha dit...

jo vaig comprar 3 singles de Pink Floyd que no tenia per la meva cole personal i el Concert The Police de Sant Andreu i un concert del 73 de Led Zeppelin !!

Realment poc material tenien en la fira!!, ja no es el que era!!

Orbison ha dit...

LLuiski

Crec que Zappa i Zeppelin ocupaven el 80% de més d'un estand.
Totalment d'acord, ja no és el que era, a part cada cop ens ho amaguen més. Els millors anys els del Born, sens dubte !!...bona compra, per cert.

lluiski ha dit...

si 80% pero la meitat eren CDRW!!!!! i si compro son coses numerades!!

80% per que led zeppelin torna!!!

Moisés, ha dit...

ORBI: Mira el mail.

Otrosí: ya haremos una colecta en el Bañeres Blog para que puedas llegar a final de mes, tras el dispendio realizado con las compras de los discos que explicas en el post.

Saludos.

Brian Syrup ha dit...

Senyor Orb

Ja sap vostè, que pot venir a Can Syrup sempre que vulgui; li espera una VollDamm ben fresqueta (o dos o les que calguin...); ja sap que la Guinness a mi ni fú ni fà.

Anna , la Fdez. O. ha dit...

Així que ara, després de la fira, ets una mica més melòman perquè has ampliat la teva col•lecció però una mica més pobre perquè no es pogut resistir la temptació i has arribat a comprar una bona pila de ….Novetats !!! …. però que importa això si després podràs escoltar “Fever” de Peggy Lee menjant un plat de riquíssimes llenties banyades amb una ,sempre, insubstituïble Guinness… :-)

Aquest post també ha estat molt bé !!! Sí , senyor !!! Ens dónes moltes referències musicals que gràcies a youtube (és clar) descobrim !!! ;-)

Enric ha dit...

Unes adquisicions molt molt bones, em quedo amb "Bombora", a veure si puc escoltar més cosetes dels "The Surfaris" que a la meva edat són temes "desconeguts" :)

Eva ha dit...

ja sé que el meu comentari no té res a veure amb la teva actualització, però...vas anar a la fira del disc? enguany m'ha smeblat una mica decepcionant, pe`ro hi he pogut fer bones compres!

Orbison ha dit...

@ Eva
Si decepcionant, per 2 raons Hi ha menys música de la que a mi m’agrada, i cada cop hi ha més coses que qualificaria de porqueria. Si, Home !! és que si vaig a la fira del disc i no hi pots fer alguna compra, em fas un truc i es crema de dalt a baix,,,,home !!. Jo també hi vaig fer alguna compra...
Eva , Tu aquí pots fer el comment que vulguis, com vulguis i amb les condicions que vulguis, vingui o no vingui al cas, amb o sense coherencia,, sempre serà benvingut...home !!......com si estiguesis a casa meva....vamos !

@Enric
“Bombora” és impresionant técnicament eren superbs. La veritat és que els “4 seasons” tambe son una gran adquisició, i el descubriment de “Patience &.....be....Tot. Joer !, em callo que m’embalo..

lluiski ha dit...

Orbison : porqueria i tant!!!!!!!!, costa trobar gent que escolti led zeppelin, Pink Floyd, Sex Pistols, The Doors,Muddy Waters i un gran etc.... !!!!

Ara la gent només qu escolta merda!!!!!!!!!!!!!!! Bustamantes, Rosas... Tecno,House i música Hispana !!!!



pero miran en la fira vaig trobar algunes rareses que penso comprar LPS num. de Pink Floyd o LPS EMI No oficials (que es el que compro jo o intercambio)



PD: Encara no trobat cap persona que apreeeci la poesia de Jim Morrinson!!!!

Orbison ha dit...

@ LLuiski.

L'has clavat !!!. Penso EXÀCTAMENT igual. Per a mi, la explosió creativa musicalment parlant va ser de principis dels 50 a principis dels 70, ho tinc CLARÍSSIM !! ( amb tot, sempre hi ha exepcions, cada cop menys...però ). Tot i que no m'agrada recomanar gaire, cerca si es pot ( no se ben be si existeix o es pot trobar ) el llibre " Poesia en el Rock" de Litoral, Brutal compendi de poetas en el Rock: Lennon, Jimmy Page, Morrison, Verlaine, Tom Waits, Lou Reed, Burdon.....en fi , una joia !!...de veritat !!

Alfons ha dit...

La fira jo no es el que era. En la meva adolescencia, allà, al Born, quan no teniem ni cotxe per anar i portavem mesos estalviant. Si es que anava i sortia amb les dents tieses de la de coses que hagués comprat...

lluiski ha dit...

Podries dir mes informació DNI del llibre etc...!!!

seria interessant tenir de Jim Morrinson o d'altres

Jimmy Page poesia?, no voldràs dir, ocultisme es el que feia ell! (que tb sóc un freak d’aquest temes!)

Per això relacionen l'ocultisme i el grup de led zeppelin Robert Plant va patir un accident i es ma morir el seu fill, la mort del millor bateria de tots els temps


Orbison gracies soc realista!!, els joves es tindrien que re-aducar a tots!!!! .. i no tant joves!!,

PD: L’últim concert que vaig estar, The Police, només gent adulta de 35 cap amunt cap persona jove .. vaig trobar algun noi de 12 anys però anava amb els papis!!! )

Cristina ha dit...

Jo no he anat mai però per pura mandra perquè segur que trobaria cosetes interessants. Petons!

Orbison ha dit...

@Alfons
Ara t'escolto, tens tota la raó, alló era fira, fira de veritat !!

@LLuiski
EDITA: Revista Litoral
DISTRIBUCIÓ: Les Punxes, c/ escornalbou 12
Telf: 932352208
D.L.MA: 128 - 1968
ISSN: 0212-4378
REDACCIÓ Y ADMINISTRACIÓ: MÁLAGA
Telf: 470026 ( no se el prefixe )

Ojo !! que son dades del llibre de llavors (1989 aprox...!! )

@Cristina
Anima't homeee Cristineta !!!

Orbison ha dit...

@LLuiski

TÍTOL; Poesía del Rock ( no "en el" rock )...sorry, que hi hagui sort !!

ddriver ha dit...

la casa es gran i no repara en gastos!!!
Jo tenia un lp de Cadillac,pero res a veure,era un grup dels 80,de les espanyes i el gran exit era nunca volveras a banyarte en mi piscina..
pero millor cantat qe jo canto fatal

Guso ha dit...

he oido material de esos artistas que mencionas y definitivamente son unos clasicos! saludos desde el otro lado del oceano!

lluiski ha dit...

Orbison gracies !!

ddriver ha dit...

TEQUILA JUICE NO ERA DE THE CHAMPS?

Anònim ha dit...

Bé, bon dia a tothom. Em dic Sr. Irazusta. Com a nou membre d'aquest interesantíssim blog m'agradaria advertir, benvolgut sr. Orbison, el fet que en aquesta llista de discos li falta algun recopilatori del menystingut Kenny Rogers, probablement la millor veu des de la desaparició d'Elvis, ara fa uns quants anys. Fins i tot m'atreviria a dir (i ho llanço com qui llança una ampolla amb missatge al mar) si no estarem davant de l'autèntic Rei de la música. Pensi-s'ho, amic Roy, tot i que no dubto del seu exquisit gust musical ni de la seva oïda afilada. En qualsevol cas, no sóc més que un vell amb un bon carregament de vida sota les parpelles.

Anna , la Fdez. O. ha dit...

M'agrada això d' "amic Roy" !!! :-)

Aquest blog , a més de molt instructiu pel fet de descobrir-nos la música de més enllà dels '80...(en aquest cas, hem de dir, "de més enrera"!...), els comentaris són cada vegada més i més interessants !!!

Signa una simple lectora que ... també intentarà trobar el llibre "Poesia del Rock"

Felicitats , Roy !!! ;-)

Orbison ha dit...

@ Irazusta Txakolí

M'omple de profunda satisfacció tenir-lo per aquestes contrades...em sento volar...

Kenny Rogers....que dir ?, la veritat em deixa sense paraules i casi sense roba. El comentari i el record de tant preuat moment inovidable de la catalogació que vosté fa -més que de Kenny en si- , mereix sens dubte un post sencer, que no descarto. Amic poeta, discutir amb vosté de música es un plaer per la ment i per la gola. Prenc nota i l'exhorto en el lloc, moment i manera que és mereix, el debat de tal afirmació. Sempre benvingut, bon amic...

@ Anna

Em fas ruboritzar-me a aquestes alçades ?, no saps el que ho agraixo, em fas sentir púber de nou !!, ets, senzillament adictiva !!. Gracies a tu, sempre !!

Orbison ha dit...

@ddriver

Exacte, de The Champs....els mateixos !!!

No tingui por a cantar és ben fàcil, aquí ningú intentarà afinar-lo, més aviat ens hi afegirem !! que no es tracte d'afinar sinó de riure i compartir, estones i rialles sobretot !!!, ànim i sense por !!!

Brian Syrup ha dit...

Senyor Irazusta, és vostè l´editor d´aquella revista futbolística de referència dels anys noranta anomenada "Kirolak"?

Quin honor tenir-lo tan aprop... no és que sapiguès gaire cosa de futbol (ni de música, ja que això del barbas Rogers... buff, el senyor Orb fa la pilota a tot Déu, o sigui que les seves lloances no demostren res de res...), pero quan s´havia de provocar, vostè ho feia com el que més!!!

Eva ha dit...

t'hi deuries deixar la pasta de ta vida.... jo amb 4 o 5 vinils ja em vaig quedar pobre....

lluiski ha dit...

eva a treballar!!!

jo gasto tot el que puc en concerts i musica !!! Vinly,llibres,CdS ....

Orbison ha dit...

@ Eva

De la vida no....del mes: SI , El que pasa es que em costa molt d'estar-me quiet...Arrrggghh