19 d’abril 2008

La Televisió: "Made in Spain"

...Òbviament no podia deixar el tema així, sense completar-ho amb una altre tanda de “records” d’aquells de quant era petit. La producció espanyola d’aquella època, per a mi, és molt més intensa –com a mínim- que ara, el fet de no mirar cap de les series espanyoles d’aquests últims 10 anys ( ben be !! ), hi deu tenir molt a veure...

Els dissabtes als matins, recordo de entre altres, a la mítica “Bola de Cristal", amb una encara joveneta Alaska cantant aquella melodia, però abans, molt abans, hi recordo perfectament a uns “Chiripitifláuticos” ( es la sonrisa de Papá, Mamá.... y Don José ) memorables i que encara m’emocionen, eren “Los Hermanos Mala Sombra” ( de verdad ) i “El Capitán Tan” ( el que viaja por el Polo con mucho Protocolo ) els que ens amenitzaven els matins entre altres ( però com volíeu que m’oblidés ¿ ). Altres melodies que vinculo a la meva infància son el “Sube al Desván”, els Sargents Peppers spanish Sabadabadabadá”, La “Cometa Blanca”, el “003 y medio” ( si no us diu res aquest nom: que tal el de Torrebruno ? ) i la de un “Planeta Imaginario” que melòdicament em feia por...

Ara, recordant unes seriés més que altres, paraules com “Cutre”, “Dolenta” o “Un pal..” son ben comuns, però qui no s’hagi mirat mai ( i escoltat ) la melodia de el grandíssim “Curro Jiménez”, una més que tràgica “Cañas y Barro” o la més propera i estúpida “Verano Azul” ( jo és que no els suportava a aquella colla...!!), he de dir que no és sincer....

Després venien altre tipus de programes amb més o menys sort i de diferents estils, i com que bàsicament és de música del que parlo ( encara que no ho sembli ) vull fer menció, per exemple, de una de les primeres sintonies del mític “Informe Semanal” que imitant el so disco de l’època et clavava a la tele, la melodia inicial de un “Telediario” que em recorda una barreja entre “Blade Runner” i “Oficial y Caballero” o una molt sobrevalorada ( la sèrie ) “El Hombre y La Tierra” ( que quiets i bocabadats ens quedàvem....eh? ). La “Primera Sesión” o sigui, la pel•lícula de la tarda o la de “Sábado Cine” la de la nit...
De tots aquest programes, que segur que me’n deixo, no em vull oblidar d’un parell impactants , la música i presentació de un programa anomenat “La Segunda Oportunidad” que em deixava lelo, la de “Historias para no Dormir” i “La Clave” acollonit; i la de la repugnant Ruperta ( ho sento no podia amb ella )i el seu “1, 2, 3 Responda otra vez” que al final es feia realment soporífer.

El revival no acaba aquí, i abans de donar pas als autèntics mestres de la vida, vull recordar ( bàsicament perquè si ! ) la melodia de un “Crónicas de Un Pueblo” ( que també m’emociona ), la de un “Aplauso” , joder !!, el Ballet de Giorgio Aresu !!!! ( una - dos )i “Hola Rafaella” que em servia per conèixer les últimes novetats musicals.
Sense cap mena de dubte, el berenar, sempre era en companyia dels mestres, els grandíssims Gaby, Fofo, Miliki i Fofito , simplement LA OSTIA , no tinc paraules, dubto molt que hi hagi gent de la meva època ( i no ) que no es sàpiga de memòria TOTES les cançons ( Jo, òbviament hi tinc uns quants vinils, casetes i VHS que en format “aventura” llustren els meus estants ), es pot oblidar??!!, i Chinarro !! i el “na-nia-ro-na-nia-ra”, sense paraules novament. Com sol passar sovint, al Youtube hi ha molt, però no tot.

...I que ens queda per tocar fons en aquest retorn a la infància ?.
Doncs quelcom com això, això o això altre....

15 comentaris:

ddriver ha dit...

els 3 ultims aixo,no em sonen de res,sere mes vell jo.Em vaig adelantar en el emu coment l altre dia no?pensava que et deixaves aplauso avui tambe pero no que fort,que setanteros(evident).Ostres recordar toto cotunyo o trigo limpio jajaja
Quan jo era petit encara no feien la bola de cristal els dissabtes al mati,feien un programa que es deia sobre el terreno,sempre hi habia carreras de cross amb mariano haro i sino competicions interescolars
T´agarda el rock oi?doncs mira aqui la mano marxosa de nacho,dj d aplauso
http://uk.youtube.com/watch?v=6DUzlBOPa4o

ddriver ha dit...

ostres el primer avui!!
Entre en Nacho aquet,por fin ya es viernes amb donna summer i comodores y mes tard saturday night fever que volieu no?dj taxiloko

Señó.Cherinola ha dit...

marededéusañó, com m´argradave la rafaela cuadrà. miti miti com li camto

para hasé vién el amó hai que vení al sút
para hasé vién el amó iré aonde este tú
sin amamteees quien se pué consolà
sin amamteees esta bida es infenál

eh eh eh? que li semble anabusté?

fidelon ha dit...

Sr.Orbison, m'ha deixat ben fotut vosté...ara que ja estava al punt de superar la meva crisi dels 40...quina putada...

És broma...

Bé, no del tot...

Salut,
Fidelón

Striper ha dit...

Per cert crec que oblidas la pipicazalargas mira els comentaris i veuras els enllaços de videos de ella.

Lula ha dit...

Fidelon... als seus braços, el Sr. Orbi vol muntar una secta rollo japonés i que ens suicidem tots, i ell en plan gurú. Depresionar-nos amb la crisi dels 40 és només el primer pas, ja està introduint nous indicis per properes tortures (post sobre Rafaella Carrà?)

Fora conyes, tot i que hi havia emissions detestables, penso que la oferta en general era més digna que no pas ara que hi ha 200 canals i en lloc fan res.
Musicalment... què hi ha que valgui la pena?? No és que Aplauso fos per tirar coets, però era alguna cosa no? ara tenim OT, és clar... luquedeia, la progressió és descarnant.


Besotes depressius......

PENELOPE ha dit...

Ahhhh Crónicas de un pueblo! ostras! de la sèrie no recordo gran cosa, però la sintonia...

Per cert, les aventures de Gaby, Fofo,etc...sempre passaven al carrer "Del Suspiro Verde"

Orbison ha dit...

@Ddriver
Ostia el Nacho aquest !!!, a mi em possava nerviós ell i la gent ballant per allà, no era molt asiduo d'aquest programa tot i que si que el recordo, també el Mariano Haro aquets.... No em van "marcar" gaire.

@Senyor Cherinola
Home la Rafella era tota una icona, però de dalt a baix....eh? i més en aquella època que començavem a despertar instints...

@Fidelon
Reeees home !!!, "que nos quiten lo bailao" que en diuen...

@Striper
Pipi Langstrum, si senyor !!!, Hi tinc una amiga que és una malalta d'aquesta sèrie ...encara..!!!. Si que la recordo i molt, però no pas com a referència musical, coses !!.

@Lula
Tant sols llegir el nom de OT em surten grans a tot arreu !!!. Saps que concrepo amb lo de les series d'abans i ara, res a veure o sense sentiment de cap tipus...el que vulguis. Jo amb "Aplauso" flipava, no era gaire cosa, però mira, és que soc així de rar.....

@Penélope
Jajajaja. Efectivament. Jo tenía ( tinc ) completamnent idolatrat al grandísim Chinarro, que rebia per a totes bandes, sensacional !!, únic !!!

Anna, la Fdez. O. ha dit...

Crec que has obert la caixa dels trons pq a tots ens has fet recordar moments únics i irrepitibles !!!...

Jo ,per comentar-ne un, recordo com si fos avui mateix el moment que em van dir que Félix Rodríguez De la Fuente havia mort en accident !!! ... Quin fart de plorar que em vaig fer !!! :-( ... Gràcies a ell, va crèixer dins meu una bellíssima emoció !!!... L'amor pels animals !!! ... Després ,inclús, alguns animals han format part i formen part importantíssima de la meva vida !!!

Ah,... I la rana "Gustavo" i la bellíssima "Peggy" no han estat anomenats en aquesta segona entrega ???!!! ... La veritat és que en podriem estar parlant dies i dies , oi ??? ...

M'encanta pq encara aquell/a nen/a viu dins nostre. :-)

Anna, la Fdez. O. ha dit...

Ahhhh, i per cert, com a tots als que avui he visitat ,et desitjo un ... Molt bon Sant Jordi , ... :-)

Albert_stk ha dit...

De la impressionant llista em quedo amb el gran Curro Jimenez, El hombre y la tierra i los payasos de la tele.

Verano azul serie pallissa i melodia insofrible

ddriver ha dit...

mariano Haro,angel nieto i emilio de villota

Orbison ha dit...

@Anna
Mai hem d'oblidar el nen que portem a dins....quina raó tens !
Molt bon Sant Jordi igualment !!!

@Albert
Coincideixo amb tu amb totes les apreciacions, jo a més, també em quedo amb "Curro Jiménez".

@Ddriver
Bona llista, si senyor !!!.
Mariano Haro es semblava a un profe que tenia i no el tragava, pobre home !!, quina culpa en tindria !!

ddriver ha dit...

eran fastigosos tots plegats i en castillo de presentador

Mr Towers ha dit...

Curro Jimenez, mític.

La bruja averia...

a mi sovint em ve al cap la música de "primera sesión", de la peli dels dissabtes a la tarda, i després la de "sesión de noche". Sempre pelis en blanc i negre.

O bue, de fet és que la tele era en blanc i negre... (una Zenith concretament)