18 de maig 2008

Toy Dolls

El costat fosc de cada un és quelcom que malgrat no portar a flor de pell, de tan en quant va be de rescatar. Entenen com a costat fosc, aquella part de nosaltres radical, cràpula, piltrafilla, gamberra i irònica de la vida, he volgut avui rescatar a aquests personatges boixos, malalts, elèctrics, hiperactius i de música histèrica i accelerada, que jo utilitzava via Walkman ( dels de Cassette ) abans de entrar a treballar a una alcohòlica feina, allà pels principis dels 90...

Els Toy Dolls, probablement, no guanyaran mai cap Grammy, difícilment se’ls inclourà en cap banda sonora de cap pel•lícula i rarament seran “carnassa” de Discoteca. No per això deixen de ser tremendament entranyables per a mi. Com a grup estrafolari on els hi hagi, les seves cançons no podien ser-ho menys, catalogats històricament com a grup Punk ( molt allunyats dels Pistols, això si...) s’han mostrat “semper fidelis” a aquesta esbojarrada forma d’actuar i tocar, amb uns inicis difícils ( s’editaven i es produïen els seus discos, amb tiratges de 300 a 500, no hi havia “peles” per res més) els hi va arribar la fama amb una cançó infantil especialment “remastaritzada” per ells; “Nellie, The Elefant” va arrasar ( sobretot al Japó, on estan considerats uns deus ! ), òbviament això no era nou per ells, doncs a cada disc hi afegien alguna cançó “famosa” utilitzant la seva particular versió musical, mofes irreverents, guinyos , al•literacions consonàntiques i jocs de paraules impronunciables en la seva discografia; temes com “ Turtle Crazy” ( se’n foten de les tortugues Ninja amb cors escolars inclosos ), “Yul Brynmer was a Skinhead”, “Blues Suede Shoes” ( endevineu ? ) o be els “Peter Practice’s Practice Place” i el “The Ashbroke Launderette, You’ll Stink, Yours Cloths Srhink, Your Whites’ll be as black as ink”.
Certament, com ja he dit , les seves cançons no son cap joia, ni dignes (potser) de cap recopilatori personal que un creï per a la seva audició, us ha d’agradar molt aquest so per a escoltar-lo tot de cop ( evidentment jo ho he fet...), però igualment injust seria desterrar-lo vilment com si de un bitxo és tractés. Malgrat poder pensar que tota aquesta acceleració és aliena de tècnica, o efectuada amb “efectes especials” , s’ha de dir que Michael "Olga" Algar , el cantant i guitarrista és autodidacta, mai va estudiar guitarra i creieu-me quant vos dic que se’n surt més que be. Del Japó, on ja us he dit que en son ídols, hi he trobat aquests fragments de concerts en directe, en ells hi veieu en boig de Michael fent una performance amb el mític “Dueling Banjos” o en aquesta altre amb la “Tocatta”, i es clar, autodidàcticament....
Els Toy Dolls tenen més de quinze discos al mercat, alguns dels quals estan considerats peces de col•leccionista, Boixos però no tontos....eh?.


No us centreu en la seva audició, -els que voleu escoltar els temes que us penjo-, atentament; aprofiteu per fer alguna coseta mentre sonen, es probable que si ho feu al seu ritme, acabeu abans !!!!.

14 comentaris:

Striper ha dit...

Et confesso que no en sabia res de aquest music, pero fa un dies que pensava que ens podries fer un recorreugut historic per la canço Catalana jo dema al post penjo una canço que penso que formara part de la historia copmel seu interpret Pau Riba.

Lula ha dit...

Avui no puc escoltar-los per problemes domèstics però demà prometo fer-ho.
Pel que dius crec que m'agradaran.

Never heard. Avui estic particularment analfabeta.

M'encanta la teva part gamberrilla. De fet sempre he pensat que eres un cràpula 100%. Amb aquestes paraules.


Petons llibertins.

Marc Ambit ha dit...

Jojojo, que bó, això sí si que son pebrots, Roy! Els Toy Dolls! Vaya cracks cerveceros que eren!

I a més has posat la portada del disc que més conec d'ells, el Fat's Bob Feet, amb temassos com The Sphinx Stinks, Bitten By A Bed Bug y Back in 79'.

La veritat és que és un punk acceleradissim, però és que tenen molta gràcia, la veritat. Ja que me'ls has tornat a la memòria, els hi dedico una escoltada en el teu honor, mentre recomano també als altres lectors del Roy que li facin cas i intentin "fer dissabte" a casa amb una baieta a la mà i els Toy Dolls a l'estéreo ;-)

Thanks Roy!

Brian Syrup ha dit...

La penúltima frase el delata: ha parlat de "Boixos" quan en realitat s´escriu "Bojos", suposo que estaria pensant els "Boixos Nois". Hooligan!

Primera notícia que li agradessin els Red Hot etc etc...

ddriver ha dit...

Boixos nois oi!!si senyor!!
Aquets estan be tot i no se de la meva cord aquesta musica

EBP ha dit...

Els trens bons nomes pasen una vegada a la vida, si creus que el teu encara no ha passat buscan's!!!!

Orbison ha dit...

@ Stripper
Uf !, bona proposta la que em fas, la veritat és que més d'un cop he estat temptat de fer-ho. una feina llarga i espinosa, doncs deixaria en calcetes a més d'un de la "denominació" Rock Català que amb tanta mala visió va engegar la nostre Generalitat temps enllà....
No ho descarto, però no ho tinc present ara mateix....
Pau Riba és un REFERENT en TOT i per TOT, apart de un profesional com la copa d'un pi, els seus primers Lp, son de Coleccionista !!!

@Lula
Ets encantadora i, a més, encertes al cent per cent, sempre serè un "petit" cràpula...

@Marc Ambit
jo la veritat és que els trobo divertidíssims, molt accelerats , aixó si...!!!.

@Syrup
Doncs no ho penso corretgir !!! apa !!! i no, no m'agraden els R.H.C.Ppers, ho faig per a convençem definitivament, ja sap que aquesta música "moderna" dels 90, em costa una mica, no hi ha creativitat, està ja tot inventat.
Fora dels Pixies, la resta son "pasantes" i/o "figurantes" de la vida amb més o menys encert i/o gracia. la creativitat dels 90 va començar i acabar amb ells, pero si, tambè m'escolto de tant en quant músiqueta com la dels RHCPpe...rs!, psa.

@Ddriver
Estic segur que en els seus concerts hi van més de 1 i de 2 "boixos" . Jo, "Nellie, the elephant" l'he sentit en una discoteca a modos de clausura de sessió....burros !!!

@EBP
Sensacional !!, no tinc paraules !!!. Prefereixo el cara a cara i el "Tu ets imbecil o qué ?" que es deixa anar a vegades en front al convit d'una copa.., aixó dona vida !!!, aaaaaaa si !!.
Benvinguts, aixó si !

Lula ha dit...

Orbi... jo no ho deia despectivament pls no em malinterpretis.
Venint de mi, és una floreta!!!

No tas fadat, oi?

danichan ha dit...

un nou encert en aquest post, orbison! Els Toy Dolls són certament un grup peculiar que, o sol agradar força, o ben poc, però difícil que deixi indiferent a la penya. Jo em vaig comprar la recopil.lació fa uns anys i és d'aquells grups que, a èpoques, escoltes molt i després t'estàs un any sense "punxar-los". El millor d'ells, que són originals dintre el seu gènere, i alguns solos de guitarra que no tenen desperdici.
M'afegiré a les peticions ratificant el que ha dit Striper, podries parlar sobre la cançó catalana i el rock (en) català? Ah, i finalment si em permets, tu que repasses grups/cantants mítics... què tal un post sobre Mano Negra? Seria també molt encertat.

Morgana ha dit...

"grup estrafolari"... buenísima definición, Orbison.

No los conocía, habrá que oírlos.

Muy interesante tu casa. Con tu permiso, me seguiré dando garbeos por aquí.

Anna, la Fdez. O. ha dit...

I tant que n'ets de "bona peça" !!! Passes d'un registre a un altre sense despentinar-te i guardant el "tempo" !!! :-) ...

Per cert, m'han encantat aquesta colla de "boixos" !!! Segur que al karma a mitjans dels '80 , a última hora, no punxaven música d'aquests paios??? ...

Mr Towers ha dit...

menudus gamberrus, a mi no em molaven gaire, em sona quantitat una portada d'aquests tipics dibuixos d'un tio amb ulleres...

d'aquest musica punkarra la que em va marcar va ser "orgasm adict" dels Buzzcocks

andavant amb el pugrama!

Señó.Cherinola ha dit...

digui que si sañó roy robinson

a mi tanbé me duelin los banjos aquestos

sobratot am la siatíca i quan vé plucha

Orbison ha dit...

@Lula
Ja ho seeeeeeeeeeeeeeeeee !!!!!

@Danichan
Que t'has posat d'acord amb en Striper ???. Doncs mira, et repeteixo lo que a ell, la veritat és que el tinc en ment, i donat a les PRESSIONS que estic patint al respecte , ho farè, i , probablement abans del que tenia pensat. Queda Promès. Això si, ja aviso que més d'un o una es pot escandalitzar....

@Morgana
Sempre és un goig tenir-te per aqui, casa meua és casa teua....Tu misterio me tiene atrapado estrafolariament !!!!

@Anna
Si Senyoreta !!!, al Karme i a Les Enfants, mítica discoteca de rock que existir ja fa temps, de la nostre època...

@Mr. Towers
Renoi els Buzzocks...!!!!home, personalment crec que estan un molt per damunt d'aquests Gamberrus, com diu vostè. ës que a mi em fan molta gracia aquests "Boixos"...un, que és així...!!!

@Sr. Cherinola
Un dia hauriem de anar de marxa plegats i encara donariem lliçons a aquesta "Chuventut" que puja ara...!!