08 de juny 2008

Bobby Vee

El 4 de febrer de 1959 va ser un dia dur però especial per l’amic Bobby Vee ( Robert Velline en realitat ), el dia abans havia mort en accident de avioneta el seu estimat i idolatrat Boddy Holly del que havia tret ell i els seus joves The Shadows , la inspiració de la seva música, que en aquell poblet i rodalies feien sonar. Ell va ser l’escollit per a substituir-lo en el concert que al seu poble (Fargo), Buddy Holly i els seus devien donar, a partir de llavors les coses canviaren i els èxits es varen amuntonar a les seves mans.

En Bobby fa formar part del que es va anomenar el Hight School o els Tenn Idols que la factoria Brill Building ( entre altres )es va encarregar de engegar, promocionar i llençar a l’èxit. Corrent musical inspirada per les grans discogràfiques al veure que els grans artistes de Rock & Roll morien, abandonaven, canviaven repertori o feien la mili; desesperadament, i per omplir la caixa, es varen dedicar a buscar “joves promeses” en el mon de la música i va ser en els instituts d’arreu del país on varen treure la major part dels artistes que ompliren les llistes dels deu anys següents, seguint i observant les bandes que tocaven en aquelles festes de institut per celebrar el final de curs, d’aquí sorgirien noms com el de Bobby Vinton, Neil Sedaka, Paul Evans, Bobby Rydell, Bryan Hyland i d’altres, artistes que a l’hora varen ser font d’inspiració dels patètics “Duo Dinámico” que copiaven literalment la música i la traslladaven a aquella Espanya que tots coneixem, obtenint de la mateixa manera aquell èxit que varen tenir, farsants !.
Malgrat la Historia de Bobby Vee, ja he comentat, no va seguir exactament aquest camí, si que se’l va incloure en aquesta denominació musical. El nostre Bobby, a part de posar-hi una veu dolça i melodiosa, es va saber acompanyar de grans compositors de l’època com Snuff Garret, Gerry Goffin, Carole King, Sunny Curtis, Jerry Allison o el mateix Burt Bacharach,. Les seves cançons anaven destinades al jovent, al jovent de segona generació, els que sortien llavors dels instituts, música agradable, tendre i senzilleta que evocava als feliços dies de institut, convidava al ball i a enamorar-se perdudament de la parelleta de torn....Oh Amor !!.

Certament no és precisament l’estil de música que més m’agrada, però de nou reivindico la seva existència a l’hora que els meus moments tendres i romàntics, melodies simpàtiques com el “Rubber Ball” o el “The Night has a Thousand Eyes”, mítiques com el famosíssim i mil cops versionat “Devil or Angel” ( per a mi aquesta és la millor versió) o un “More than I Can Say” que més tard va fer famós Leo Sayer ( jo de nou em quedo amb aquesta ) son cançons , en general, que no cansen gaire i que van molt be per acompanyar qualsevol tarda amb la millor companyia possible. Seva també és la veu que interpreta , la de nou, mil cops escoltada i interpretada “Take Good Care Of My Baby”, tema que va arribar a ser nº 1 i nº 3 a les llistes americanes i angleses el 1961.
Tot això, de nou i per enèsima vegada, va començar a minvar quant aquell torrent d’energia i ritme va creuar el mar des de Anglaterra amb una bandera que posava : Beatles.

7 comentaris:

Striper ha dit...

M'agrada venir a visitar-te sempre aprenc molt de musica.Gracies.

ddriver ha dit...

d aquet noi he punxat cançons jo,evidentment molt retocades i actualitxzades en el seu moment

dani ha dit...

aquesta música d'aquest home, que de nou desconeixia, és molt agradable d'escoltar. Em recorda força la banda sonora de Grease.

Jo també aprenc cada dia que entro aquí. Continua així company.

Lula ha dit...

Donx jo no coneixia el nom, però les cançons sí, potser en versions d'altra gent que tampoc conec.
És normal???

Està vostè preparant alguna coseta sobre els Beatles?? Ultimament els menciona tant i tant...

Personalment penso que juguen en lligues diferents.
A mi tota aquesta música que convida a ballar m'agrada molt.
Bé, crec que tret de Camela i alguna altra cosa m'agrada tot... mmmm, no tinc criteri :(

Besotes ballarins!!

Clint ha dit...

Menys mal! ja pensava que mai criticaries ningú! ... tot i que potser et posaries unes quantes mares en contra criticant el duo dinamico!

I tens tota la raó, la culpa és dels Beatles! jajaja

Orbison ha dit...

Striper
Gracies home, s'agraeix !

Ddriver
N'estic seguríssim, tens tota la raó, en volten unes quantes d'actualitzacions d'aquestes

Dani
Tambè hi tens raò, si que hi te un xic de reitrada , ben be hi podia haver estat en aquella B.S.O

LuLa
Uf!, no, no m'atreveria a parlar dels Beatles , és imposible, son massa grans per a mi.
És normal, Lula, és normal. Tambè s'han fet moltes versions de les cançons penjades !!!!.
Petons Plagiats !!

Clint.
2 coses : 1, en el post anterior, el teu comentari em va iluminar, em vaig deixar uns "Double Buble" que jo havia "mama't" continuament, i es que aquell tema de "Clava't" em tenia captivat.Una errada sens dubte, bon apunt !!.
2, M'he tingut que reprimir amb el Duo Dinámico, la veritat es que no els soporto i ho sento per totes les mares que m'escolten.

Anna,la Fdez.O. ha dit...

Entre Boddy Holly i els Beatles , en Bobby va aprofitar el seu temps i espai !!! ... Ara , sinceramnet, em sembla que entre tants monstres musicals, molts deurien ser els que havien d'asumir la seva posició de segona fila, oi ?