06 de desembre 2008

Don Gibson

Un esporàdic però fidel lector, Tom Verlaine i el seu recomanable blog, garajeland, ha tingut el bell detall de recordar-me la data d’avui, on trenta anys enrere va desaparèixer el bo d’en Roy Orbison, malgrat caure en el petit parany de poder delatar la meva edat, he de dir que recordo perfectament aquell dia, doncs ja gaudia silenciosament de la seva música i fins i tot recordo aquell memorable concert en directe,“Black & White Night”, que Tele 5 en les seves primeres emissions va tenir el detall (estranyament) d’oferir-lo per la petita pantalla a hores intempestives. No es una data que tothom coneix i valoro en gran mesura el detall de l’amic Verlaine, doncs es rar de trobar.
Això, que seria un fabulós prefaci per escriure d’en Roy, no ho serà, doncs no trencaré la meva màxima que em diu no parlar mai dels grans monstres de la música directament, doncs no em considero digne per a fer-ho, ells es mereixen molt més, molt.

No obstant, serveixi igualment de memoralia i record aquest post per el gran Orbison, que de ben segur si aixequés el cap somriuria de galta a galta al contemplar com es parla, també, del seu amic i idolatrat Don Gibson.
Buscant per qualsevol cercador, que de música generalista volta per la red, és ben segur que al teclejar la paraula Country, ens sortirà una filera interminable de noms, però de nou, per trobar en Don Gibson (que s’ha de trobar), el veurem allà, lluny dels primers noms, dels més famosos....coses.

Dels cents de peces que en Roy va cantar i interpretar, en trobarem un grapat important de collita pròpia, cert, però igualment ho es el fet que en Roy ( com molts altres) varen interpretar sense canvi de cap mena, cançons d’aquest noi.
El Country de Don Gibson era fresc, alegre i amè, servit dels clàssics i adaptat al seu temperament, això és bàsicament el que hi trobem escoltant-lo però també peces tendres, meloses i tristes com un “I Can’t Stop Loving You” que una part del meu cor em diu que no pengi doncs m’apropa dolçament a tendres i inoblidables records amb el Roy de per mig...

Si us deixaré amb un sensacional“Lonesome Number One” que tant ell com en Roy borden magistralment i un especial “Oh Lonesome Me”, que més tard i entre molts, uns desconeguts però entranyables per a mi Kentucky Headhunters, executen en el seu Picking’ on Nashville del 1989, a més d’un “Blue Blue Day” que de nou en Roy, en merescut homenatge, canta sensacionalment...com no.

No soc un assidu oient de material Country, més aviat son temes d’aquí i d’allà els que em regalo de tant en quan i en Don sempre cau.

Que serveixi aquest post per homenatge a un dels mestres de la meva vida i de pas per donar-vos a conèixer a Don Gibson.


5 comentaris:

Striper ha dit...

Alguna coseta havia sentit de ell ara ja se mes coses.

Lula ha dit...

Ohhhhh

Sr. Orbison!
Jo tb recordo el Black & White, de fet, crec que encara volta el vinil per casa dels pares...
No em faci sentir iaia pliiiiiis!!!

El Don Gibson aquest em sona, el nom almenys
Les cançons... les busco pel goear i les escolto xq el seu link fa dies que no em pirula
Li torno a dir a veure si realment me les cantarà a cau d'orella... que necessito una copa, coi!!!

Petons assedegats.....

Mr Towers ha dit...

ostras doncs si que recordo el concert de l'Orbison... pobret, almenys va poder disfrutar del merescut reconeixement...

El Sr Gibson no el conec de res, però pel que expliques bé val un bon tast. A ello puesss!

ddriver ha dit...

Aquet Don Gibson no emsona de res i lamentablement sentida la musica em quedo igual,sento la meva incultura musical pero no m agrada sorry

Orbison ha dit...

STRIPER
Com sempre un fidel seguidor, s'agraeix !

LULA
Jo no em sento "Iaio" per recordar-ho, però l'entenc perfectament.
Les copes quan vulgui, ja saps...

Country Kisses !

TOWERS
bueno, més que valer un bon tast, que sempre es pot discutir, va ser un referent per el gran Roy; i alguna coseta bona te. li ho aseguro !!!

DDRIVER
No demaani perdó, per a gustos colors, tambè entenc perfectament que no li agradi, i de incultura res de res, si us plau !!